آیا شما هم دوست دارید ظاهری بهتر داشته باشید؟ آیا دوست دارید در لباس‌های خود برازنده‌تر به نظر برسید؟ با استفاده از نکات و راهکارهای زیر، خانم‌های کوتاه قد می‌توانند خود را بلند قدتر نشان دهند و خانم‌های چاق باریک و لاغرتر به نظر برسند. هر خانمی ‌در لباس پوشیدن باید به اندام و قد خود توجه کند و کاری کند که باریک و بلندتر به نظر رسد. با وجود راهنمای زیر، بار دیگری که خواستید در مهمانی یا جمع دوستان حاضر شوید، از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید بود.

 

 

 

           

 

 

           

 

 

           

 

• لباس های هم رنگ انتخاب کنید

سعی کنید لباس‌هایتان از سر تا پا یک رنگ باشند. حتی جوراب شلواری و کفش نیز شامل این نکته می‌شوند. همچنین رنگ‌های تیره اندام را باریک و بلندتر نشان می‌دهند. استفاده از رنگ‌هایی مانند مشکی، سرمه‌ای، بنفش پررنگ و سبز یشمی ‌اندام شما را زیباتر نشان می‌دهند. 

 

• لباس هایی را انتخاب کنید که اندازه اش برای شما مناسب باشد

در اندازه لباس دقت کنید. برای خانم های کوتاه قد، پوشیدن لباس هایی که درست اندازه تنشان است بهتر است. پوشیدن لباس‌های گشاد برای آن گونه خانم ها مناسب نیست. لباس خیلی تنگ نیز توصیه نمی‌شود. خانم های کوتاه قد همچنین باید از پوشیدن لباس هایی که در آن پارچه زیادی به کار رفته است پرهیز کنند زیرا حجم زیاد پارچه، اندام را چاق تر نشان می دهد. 

 

• لباس هایی با طرح های عمودی را انتخاب کنید

با پوشیدن لباس هایی که طرح های عمودی دارند، خانم های کوتاه قد، بلند و باریک‌تر به نظر خواهند رسید. خطوط عمودی باعث می‌شوند چشم های بیننده به جای اینکه از چپ به راست حرکت کند، از بالا به پایین حرکت کند. اگر قصد پوشیدن لباسی با طرح های عمودی را دارید، توجه کنید که این طرح های نباید خیلی پهن و زیاد باشند. مثلا شما نباید یک پیراهن با طرح های عمودی را با یک شلواری که همین طرح ها را دارد بپوشید.

 

همچنین ممکن است طرح های عمودی فقط بر قسمتی از لباس وجود داشته باشند، مثلا وسط لباس. چنین طرحی نیز مناسب خواهد بود. خطوط افقی، برعکس خطوط عمودی، باعث چاق و پهن تر دیده شدن اندام می‌شوند. به همین دلیل هم خانم های کوتاه قد باید از پوشیدن چنین طرح هایی پرهیز کنند. 

 

• پیراهن‌های یقه هفت را انتخاب کنید

پیراهن های یقه هفت به بلند تر دیده شدن بالاتنه شما کمک خواهد کرد. 

 

• از پوشیدن لباس‌هایی با پارچه‌های ضخیم خودداری کنید

پارچه‌های ضخیم و حجیم برای خانم‌های کوتاه قد گزینه مناسبی نیست. البته این به معنا نیست که این خانم‌ها باید به طور کلی از پوشیدن لباس‌های ضخیم خودداری کنند، اما بهتر است تا می‌شود لباس‌هایی ظریف بپوشند. هر چه لباس ضخیم‌تر باشد، اندام بزرگتر به نظر خواهند رسید. در فصل زمستان نیز توصیه می‌شود از ژاکت‌های ظریف اما گرم، مانند پشم استفاده کنید. 

 

• کفش های پاشنه بلند بپوشید

کفش پاشنه بلند یکی از بهترین راه‌های بلند قد به نظر رسیدن است. هر نوع کفش پاشنه بلندی مناسب است اما از پوشیدن کفش‌هایی که بند آنها به دور قوزک پا پیچیده می‌شود پرهیز کنید. این نوع کفش‌ها پاها را چاق و کوتاه تر نشان می‌دهند. از آنجا که معمولا کفش‌های پاشنه بلند راحت نیستند و به کمر و پاهای خانم‌ها فشار می‌آورد، سعی کنید حتما گزینه‌های با کیفیت را در نظر داشته باشید. 

 

• دامن کوتاه گزینه مناسبی نیست

از دامن‌ها و پیراهن‌های کوتاه استفاده نکنید. شاید دامن‌های کوتاه برای خانم‌های بلند قد که پاهایی کشیده و بلند دارند بسیار زیبا باشد، اما تاثیر این دامن‌ها برای خانم‌های کوتاه قد اینگونه نیست. کوتاه بودن دامن باعث کوتاه و پهن‌تر دیده شدن پاها می‌شود و در نتیجه قد به طور کلی کوتاه‌تر به نظر برسد. 

 

• از کیف های بزرگ اجتناب کنید

سعی کنید تا می‌توانید از کیف‌های بزرگ دوری کنید. کیف‌های بزرگ باعث می‌شوند خانم‌های کوتاه قد کوچکتر و کوتاه‌تر به نظر رسند. بهتر است به جای کیف‌های بزرگ از کیف‌هایی با اندازه کوچکتر استفاده کنید تا اندام‌تان متناسب‌تر به نظر رسد. 

 

• از شلوارهای پاچه تنگ دوری کنید

خانم‌های کوتاه قد باید سعی کنند تا می‌توانند از شلوارهای راسته یا پاچه گشاد استفاده کنند. وجود شلوارهای پاچه تنگ در بازار در سایزها و اندازه‌های مختلف به این معنا نیست که این شلوارها برای همه مناسب هستند. خانم‌های کوتاه قد و چاق با این شلوارها کوتاه‌تر به نظر می‌رسند. همچنین شلوارهایی با جیب‌های زیاد و پف دار نیز برای این افراد مناسب نیستند. 

 

• از کمربندهای باریک استفاده کنید

کمربندهای باریک برای خانم‌های کوتاه قد مناسب‌تر است. در عین حال استفاده از کمربند باعث می‌شود کمر باریک‌تر به نظر برسد. اما کمربندهای پهن باعث می‌شوند هیکل از لحاظ بصری به دو قسمت تقسیم شود و هدف ما، که بلندتر به نظر رسیدن اندام است، محقق نشود.

 

منبع : zendegionline.ir