آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که چرا بعضی اتاق ها فضای آرام بخشی دارند اما بعضی اتاق ها نه؟ مهم ترین دلیل می تواند رنگ اتاق باشد. با ایجاد رنگ های هماهنگ هم به اتاق تنوع و زیبایی می دهید و هم آرامش. پس برای این کار باید بدانید که چه ترکیب رنگ هایی را می توانید به کار ببرید.

شاید پیدا کردن رنگ های هماهنگ کمی برایتان سخت باشد اما با این ترکیب رنگ هایی که برایتان آورده ام به راحتی می توانید فضای خیلی زیبا و آرام بخشی برای خودتان فراهم کنید.

 

ترکیب رنگ قهوه ای کرمی

این اتاق بهترین فضا برای مطالعه کتاب همراه با فنجان قهوه است. این ترکیب از رنگ های خنثی و خنک تشکیل شده است. طیف های قهوه ای، کرمی و خاکستری. مبل قهوه ای با کوسن های کرمی و خاکستری زیبایی فضا را دوچندان کرده و فرش های برنزه ای رنگ به اتاق گرما داده است. دیوارهای خاکستری روشن با رنگ کوسن ها هماهنگ شده و فضایی آرام بخش ایجاد کرده است.

 

 

هارمونی زمین و آسمان

این اتاق نشیمن شاد از رنگ های قهوه ای، فیروزه ای و سفید یادآور عناصر زمین و آسمان هستند و طیف های روشن قهوه ای و آبی حس هارمونی در فضا ایجاد کرده است. رنگ های قهوه ای روی دیوار و زمین گرمای آرام بخشی ایجاد کرده و لوازم جانبی فیروزه ای و مبل های سفید تعادل را در فضا برقرار کرده است.

 

 

ترکیب عاجی، خاکستری و بنفش

این ترکیب رنگ بسیار ساده نشان می دهد که ترکیب های تک رنگ هم می توانند در فضا هارمونی ایجاد کنند. فرش و مبل عاجی، میز و دیوار خاکستری مایل به قهوه ای و لوازم جانبی بنفش فضایی پیچیده و در عین حال متعادل ایجاد کرده است.

 

 

استایل آرام بخش مدرن

رنگ های روشن آبی، کتان و سفید فضا را به یک استایل هالیوودی قدیمی تبدیل کرده است. اما برای این که فضا را از حالت رسمی دربیاوریم برای کف اتاق از رنگ اسپرسو استفاده می کنیم.

 

 

ترکیب زیبایی از رنگ های پاییزی

برای این که در تمام فصل های سال از رنگ های غنی پاییزی لذت ببرید از طیف های نارنجی و طلایی که در چرخه رنگ ها در کنار هم قرار دارند استفاده کنید. برای رعایت هارمونی بیشتر فرش ها و بالش ها را به رنگ نارنجی و قهوه ای انتخاب کنید و برای این که چشم ها از این رنگ های تند خسته نشوند از رنگ های خنثی برای مبل ها به کار ببرید.

 

 

ترکیبی از طیف های سبز

یکی از بهترین ترکیب رنگ ها که انرژی زیادی در فضا ایجاد می کند ترکیب رنگ های سبز و قهوه ای است. برای ایجاد تعادل در قسمتی از اتاق مثل کف اتاق از رنگ خنثی استفاده کنید.

 

 

ترکیبی از رنگ های شکلاتی، وانیلی، صورتی

طیف های شکلاتی و بژ روی دیوار در فضای این اتاق پر از رنگ های خوشمزه آرامش ایجاد کرده است.

 

 

خاکستری، آبی، صورتی

با دیدن چنین فضایی صمیمیت، آرامش و امید در ذهن تداعی می شود. روی دیوار، کف و فرش ها از طیف های خاکسرتی استفاده شده و مبل ها به رنگ آبی هستند. برای این که در فضای اتاق حالت کسالت ایجاد نشود از رنگ صورتی هم در این ترکیب استفاده شده است.

 

 

استایل ساحلی

طیف های بژ روشن این فضای ساحلی را آرام بخش کرده است. همانطور که می بینید رنگ های مشابه مبل، دیوار و فرش هارمونی ملایمی ایجاد کرده است. و اضافه کردن رنگ های سبز و خاکستری آرامش بیشتری در فضا ایجاد کرده است.

 

 

طلایی

در این ترکیب طلایی از رنگ قهوه ای هم استفاده شده تا آن را از حالت تک رنگی دربیاورد.

 

 

طلاییترکیب تابستانی

در این اتاق حس تعطیلات تابستانی تداعی می شود. طیف های آبی به فضا آرامش و تازگی می دهد.

 .

 

منبع : bedunim.ir