زنان حسود

 

آیا شما هم جزء زنان همیشه نگران دسته بندی می شوید؟ آیا شما هم از بی خوابی های شبانه خود کلافه هستید؟ به عقیده دانشمندان، بی خوابی های شبانه تنها یکی از تبعات داشتن اضطراب و استرس فراوان در زندگی است، یکی دیگر از عارضه های خطرآفرین چنین پدیده بروز اختلالات مغزی در فرد است.

 

 

زنان عصبی و حسودی که خُلق و خوی با ثباتی نیز ندارند دو برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به اختلالات کارکرد مغز از جمله آلزایمر در دوران میانسالی هستند. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که تعداد زنان مبتلا به انواع زوال عقل از جمله بیماری آلزایمر روز به روز در حال افزایش است، به نحوی که دانشمندان پیش بینی می کنند در سال 2050 تعداد افراد مبتلا به این بیماری به 44 میلیون نفر در جهان برسد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، زنانی که در مدت زمان طولانی استرس و نگرانی های فزاینده ای را در زندگی متحمل می شوند، یکی از آسیب پذیر ترین گروه ها در برابر بیماری آلزایمر هستند. از طرف دیگر عصبی، خجالتی و درون گرا بودن نیز خصایصی هستند که منجر به افزایش خطر بروز بیماری های مرتبط با زوال عقل می شوند. در واقع عصبی بودن عاملی است برای بیشتر شدن میزان تشویش و نگرانی فرد و چنین موضوعی بر عملکرد مغز تأثیر مستقیم می گذارد.

اگرچه اغلب تحقیقات انجام شده به نکاتی از قبیل ارتباط میان سطح تحصیلات، فشار خون، بیماری های قلبی، ژنتیک و آسیب های مغزی با بیماری آلزایمر پرداخته اند، اما یافته های جدید نشان داد فارغ از همه این عوامل ویژگی های شخصیتی هر فرد بر احتمال ابتلا او به زوال عقل اثر مستقیم دارد. به عنوان نمونه: زنان حسود، عصبی و بد خُلق نه تنها یکی از مستعدترین گروه ها در برابر آلزایمر هستند، ویژگی های که با توجه به آنها می توان این بیماری را پیش از آنکه تشدید بشود یا حتی شروع شود پیش بینی کرد.

 


منبع: شفقنا