در کنار عطر خوبی که دارد، فواید گل رز برای پوست بسیار است. این گل مشهور و پرطرفدار برای انواع پوست مورد استفاده قرار می گیرد اما اغلب در محصولاتی به کار برده می شود که برای پوست های خشک و یا حساس هستند. از فواید گل رز برای پوست چه می دانید؟

 

معمولا دو نوع گل رز برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد : گل رزی که به گل رز محمدی معروف است و به آن rosa damascena گفته می شود و گل رز سنتیفولیا rosa centifola  که اولی در بلغارستان پرورش می یابد و برخی آن را به رز بلغاری نیز می شناسند، این نوع گل رز بویی قوی دارد و دومی که به آن رز مراکشی نیز گفته می شود بوی سبک تر و شیرین دارد. از هر دو گل روغنی گرفته می شود که برای پوست مفید است. جالب است که بدانید برای تهیه یک اونس از روغن گل رز، باید هزاران گل رز در ساعات اولیه صبح برداشت شوند. این مساله باعث می شود روغن گل رز یکی از گران ترین روغن ها باشد. هر چند فقط چند قطره از این گل برای بهره مند شدن از فواید گل رز کافیست.

 

انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان در روغن گل رز وجود دارد، این روغن همچنین برای چرب کردن پوست های خشک بسیار مفید است. خواص ضد عفونی کنندگی این روغن، روغن گل رز را برای ترمیم پوست هایی که آکنه یا جوش دارند کارساز می کند. همچنین خواص ضد التهابی آن نیز التهاب و قرمزی پوست را درمان می کند. روغن گل رز همچنین برای جلوگیری از بیماری های پوستی نیز مفید است. حتی برخی تحقیقات نشان داده است که روغن گل رز به درمان زخم ها نیز کمک می کند.

 

همانطور که گفته شد فواید گل رز زیاد است اما همه چیز به اینها ختم نمی شود، اگر از محصولی که دارای روغن گل رز است برای صورت استفاده کنید به مرور زمان پوستی یکدست و نرم خواهید داشت. از روغن گل رز در انواع محصولات آرایشی از کرم صورت گرفته تا شامپو استفاده می شود.

 

وقتی بحث زیبایی به میان می آید گل رز حرف اول را می زند.

 

منبع: بانوی شهر

 

بیشتر بخوانید :

جذابیت آرایش با آرایشی تیره و روشن

8 ترفند عطر زدن زنان همیشه خوشبو!!

انواع رنگ مو با آرایش صورت

افرادی که آرایش نمی کنند بخوانند

چگونه با آرایش به صورت خود حجم دهیم؟

در خرید لوازم آرایش محتاط باشید

رنگ رژلب شخصیت شما را فاش میکند!

آرایش چشم ها جهت درشت جلوه دادن چشم